Do centra města se vrátila většina obchodníků. Fakt jsme se báli, kdo již neotevře, ačkoliv vyhráno ještě nemá nikdo. Vyfotili jsme proto, co svým zákazníkům místní obchodníci po tak dlouhé době vzkazují.
FOTOGALERIE - Druhá várka obchodníků, z nichž mnozí otevřeli po více než měsíční pauze
FOTOGALERIE - Pomozte nám pomáhat: obchody v centru města se udrží jen díky vám. Podívejte, co vám místní obchodníci vzkazují
Šest týdnů jsme byli nuceni nakupovat většinu zboží v super a hypermarketech nebo v e-shopech. Je možné, že jsme za tu dobu zapomněli na ty, kteří nám odborně poradí, plní individuální přání a prohodí při placení něco ze společenského života a úsměv navrch?
Celkem jsme dobrovolně, jen ze své vůle, šli a nafotili 34 obchodů - většinou s jejich majiteli, kteří si sami napsali na tabuli vzkaz pro své zákazníky. Nikdo z nás to nemá v současné době lehké, avšak největší bezmoc byla cítit od majitelů obchodů s textilem (oblečení se nesmí zkoušet) a cestovních agentur.
Podpora místních jako základ zdravého regionu
Podpořte místní podnikatele nákupem, sdílejte fotografie v naší galerii - připomínejte je i vašim známým. Tito obchodníci jsou ti, co dělají město městem, nikoliv velká nákupní centra. Podnikáním žijí většinou celé jejich rodiny.
Jen díky manželům Zandlerovým, Kočím, rodině Cermanů, Tafilů, Čeňků a řadě dalších není naše město městem duchů, jako se to stalo mnoha dalším podobně velkým městům. Na rozdíl od super a hypermarketů, které mohly prodávat po celou dobu nouzového stavu, právě malí místní podnikatelé neměli žádné nebo jen minimální tržby a vaši pomoc potřebují. Podpora vlády jim rozhodně nepomohla pokrýt firemní i osobní náklady.
Vyfotili jsme i ty, kteří ještě dokonce ani otevřeno mít nemohou. Už se jim po vás stýská.
Pojďme jim dokázat, že si vážíme jejich práce a že má jejich obchod v centru města smysl: už jen tím, že utracené peníze zůstávají v regionu na rozdíl od peněz, které utratíme v místních super a hypermarketech.
Ve fotogalerii nejsou úpně všichni obchodníci: buď jsme je nezastihli v prodejně, nebo neměli zájem či se nechtěli fotit, ale věříme, že i tak má výzva smysl. V galeriích je nyní celkem 34 fotek: pokud tedy někdo trdí, že náměstí je prázdné, tak ve skutečnosti tomu tak není!
Pokud jste obchodník, řemeslník či podnikatel a máte zájem být vidět na našem portále nebo pomoci být vidět v regionu i pomocí jiných nástrojů (tvorba webu, správa sociálních sítí, návrh reklamy apod.), ozvěte se na 602 308 878.
Z hypermarketů plynou peníze do zahraničí
Pojďme si připomenout, kam plynuly všechny naše peníze, které jsme utratili za poslední měsíc v obchodech, jakými jsou Billa, Penny market, Kaufland Tesco či Lidl.
Lidl a Kaufland jsou obchodní značky řetězce prodejen německé společnosti Schwarz-Gruppe. Vlastníkem je obchodník a miliardář - 80letý Dieter Schwarz, v roce 2017 nejbohatším Němec (37 mld Euro). Obchody Lidl jsou na českém trhu od roku 2003, Kaufland od roku 1998.
Diskontní řetězec Penny Market působí na českém trhu od roku 1997 a je dceřinou společností německého řetězce REWE, který v Česku provozuje také supermarkety Billa (zkratka Billiger Laden - levný obchod). Původně rakouskou firmu koupil v roce 1996 zmíněná německá skupina REWE group. Nadnárodní firma REWE Group sídlí v Německu (Kolín nad Rýnem) a byla založena v roce 1927.
Tesco je britský maloobchodní řetězec nabízející potravinové a nepotravinové zboží, pohonné hmoty a finanční a telekomunikační služby. Společnost je v současnosti největším obchodním řetězcem ve Velké Británii a v Irsku. Tesco Stores ČR a.s. (IČ 453 08 314) je subjekt zaregistrovaný v České republice od 23. března 1992, jehož prostřednictvím skupina Tesco v ČR podniká. Jediným akcionářem této společnosti je Tesco Holdings B.V. ze skupiny Tesco plc. V představenstvu české společnosti je několik občanů Spojeného království a České republiky.
Kateřina Sekyrková
Foto: Jan Holan
Zdroj: wikipedia