REGIONY | MÍSTNÍ STRÁNKY | Firmy | Restaurace | Ubytování |
Soutěžící měli za úkol vytvořit nejlepší návrh aplikace nad otevřenými daty nejen Královéhradeckého kraje, ale i s možným využitím všech datových sad otevřených dat publikovaných v Národním katalogu otevřených dat s vymezeným prostorovým územím taktéž pouze Královéhradecký kraj. Celkem 18 týmům ze 17 středních škol byly po dobu trvání soutěže k dispozici konzultace s pěti zkušenými mentory.
Většina soutěžních týmů si vybrala za cíl zvýšit turismus pomocí aplikací s daty, které lidem umožní například lepší naplánování výletů, prozkoumávání našeho kraje, ale i celé republiky.
Soutěže se zúčastnili i zástupci naší školy - žáci 4. ročníku oboru Informační technologie – kybernetická bezpečnost. Tým pod jménem Goober devs a ve složení Ustohal Robin, Petržík Vojtěch, Kincl Sebastian přišel s návrhem aplikace, která má pomoci seniorům najít vhodnou aktivitu k trávení jejich volného času. V aplikaci použili 28 sad s otevřenými daty.
Na vytvoření a zkompletování jedinečných projektů měli soutěžící omezený čas, který využili na programování, brainstormingy a finálně i prezentaci porotcům.
Porota nakonec ocenila 3 týmy. Velmi nás těší, že pomyslným vítězem soutěže se stal náš tým. Dobrou zprávou také je, že právě jimi navrženou aplikaci bude možné využít i v běžném životě, ale bude se ještě dolaďovat pro republikové kolo Hackathonu.
Na druhém místě se umístil tým Netwach ze Střední průmyslové školy elektrotechniky a informačních technologií Dobruška s návrhem aplikace zobrazující optimální trasu k památkám.
Třetí místo získal tým SesbianLex z DELTY - Střední školy informatiky a ekonomie, s.r.o., v Pardubicích s návrhem aplikace pro vyhledávání akcí pro mladé lidi.
Spolupořadatelem soutěže byla Fakulta informatiky a managementu Univerzity Hradec Králové. Partnery soutěže byly společnosti Quadient Technologies Czech s.r.o., GIST Consulting, s.r.o. a Unicorn Systems a.s.
Kateřina Sekyrková
Zdroj: Královéhradecký kraj
Vaše komentáře |