REGIONY | MÍSTNÍ STRÁNKY | Firmy | Restaurace | Ubytování |
Veletrhy se konaly v řijná a listopadu postupně v Jičíně, Hradci Králové, Trutnově, Náchodě a Rychnově nad Kněžnou. Návštěvníci se dozvěděi nejen o nabídce středních škol, ale také o spolupráci těchto institucí s firmami. Tyto firmy často i nějakým způsobem žáky podporují a vychovávají je, čímž si pak zajišťují kvalifikované zaměstnance. Pro studenty je pak výhodné to, že mají možnost po absolvování oboru nastoupit do těchto firem beze stresu.
„Ačkoliv byla prezentace středních škol v celém regionu oblíbenou a vítanou možností, jak umožnit budoucím středoškolákům co nejlepší seznámení se s nabídkou středních škol v kraji, nemůžeme riskovat zdraví učitelů, dětí ani rodičů. Akci proto přesuneme do virtuálního prostoru. Každá střední škola může do konce října vytvořit své prezentační video o maximální délce čtyři minuty, která budou zveřejněna na portálu skolysobe.cz, kde se s nimi budou moci seznámit žáci základních škol i karieroví poradci,“ uvedla náměstkyně pro školství Martina Berdychová.
Kraj chystá také setkání s kariérovými poradci základních škol formou videokonference, kde se blíže seznámí s oborovou nabídkou středních škol, aby ji pak mohli lépe zprostředkovat žákům.
„Žáci devátých tříd v kraji už o nabídce krajských středních škol vědí od začátku školního roku. Vydali jsme a všem deváťákům rozdali užitečnou pomůcku při výběru střední školy. Brožura Oborovník obsahuje v přehledné a jednoduché podobě kompletní nabídku oborů, které krajské střední školy nabízejí,“ doplnila náměstkyně Berdychová. Oborovník je k dispozici i na webových stránkách kraje.
Letos opět pro první kolo přijímacího řízení podává uchazeč (resp. jeho zákonný zástupce) přihlášku řediteli střední školy do 1. března 2021 (v případě oborů s talentovými zkouškami je termín pro podání přihlášky 30. listopad 2020).
Veškeré informace k přijímacímu řízení na střední školy zájemci najdou na webových stránkách škol a na www.sipkhk.cz .
Kateřina Sekyrková
Zdroj: Královéhradecký kraj
Vaše komentáře |