REGIONY | MÍSTNÍ STRÁNKY | Firmy | Restaurace | Ubytování |
U oborů služeb, jako jsou kosmetické služby, masér a kadeřník o to více, že žáci většinou nemají doma v době výuky nikoho, na kom by předvedené téma nacvičovali. Navíc nevlastní potřebné materiálové vybavení, ani některé pomůcky, natož potřebný specifický nábytek. Řešíme i problém s častým nekvalitním připojením a funkčností kamer. Je obtížné všem jednotlivě zpětně vysvětlovat, kde dělají chybu a jak ji mají napravit.
V této situaci nejvíce záleží na osobním přístupu jednotlivých žáků. Je na nich, zda absolvují on-line výuku aktivně, se zájmem a dokáží využít odborné informace a ukázky k nácviku některých úkonů v domácím prostředí.
Žáci oboru Kadeřník-vizážista při on-line výuce pracují na cvičných hlavách dle instrukcí a ukázek od učitele odborného výcviku. Vyučovací hodiny mají nahrávány a videa uložena, aby se mohli k probírané látce kdykoliv vracet. Distanční výuku zpestřují a trochu soutěživosti a motivace přinášejí různé mobilní či desktopové aplikace. Jednou z nich je např. aplikace Kahoot, která je pro učitele zároveň užitečným nástrojem pro přesný přehled o tom, co žáci umí.
Jedním z tematických celků, které mohou žákyně 1. ročníku Kosmetické služby v domácích podmínkách bez problémů nacvičovat, je „Malování na obličej“. Při výuce líčí samy sebe, v době samostudia i členy rodiny. Doposud vyzkoušely zvířecí motiv, andělské líčení a čarodějnici. Kromě líčení musí model také vhodně k tématu učesat a ustrojit. Z fotografií je zřejmé, že máme letos opravdu nadané žákyně.
Jana Krajčírová
vedoucí odborného výcviku
Vaše komentáře |