REGIONY | MÍSTNÍ STRÁNKY | Firmy | Restaurace | Ubytování |
Před kadeřnictvím studia Evik's v Havlíčkově ulici nikdo nestojí, na dveřích je cedule s jasnými pokyny: objednání jen po telefonu. Provozovatelka studia Eva Míčková Ježková mě vítá s úsměvem: tedy možná, není totiž vidět pod černou rouškou, kterou překrývá průhledné hledí štítu. Černé rukavice svírají nůžky a hřeben, černý plášť je pokryt drobným lidským materiálem: vlasy. Ustřihnuté konečky vlasů ulpívají nejen na jejím černém plášti, ale také na zákazníkově roušce. Gumičku od roušky pán nemá za ušima, ale přilepenou na tváři: stříhání vlasů za ušima se jinak provést nedá. Zkušená kadeřnice pročesává hřebenem krátký sestřih a dolaďuje detaily. Na ty štít rozhodně ideální není, což už zmiňovali dříve i zubaři. “Pracujeme s lidským materiálem, tak jsme na to patřičně vybaveni,” vysvětluje aktuální náročné podmínky Eva Míčková Ježková, která své studio sdílí s další kadeřnicí a nehtařkou.
Musí používat jednorázové rukavice, protože atopický ekzém jí znemožňuje mýt si ruce několikrát denně v dezinfekci. Na každého zákazníka má nový čistý plášť a po každém také důkladně omyje všechna místa, kde se vyskytoval. “Pořízení všech nařízených prostředků a materiálu navíc nás tu stálo nemálo peněz, navíc nemohu za stanovených podmínek ideálně využívat čas,” vysvětluje zdražení služeb o 50 Kč dvorská kadeřnice. Místo 8 zákazníků denně nyní stačí zkrášlit pouze 4. “Kromě dezinfekčního času tu vzniká i prostoj například při barvení vlasů, více lidí tu mít za současných podmínek prostě nemohu,” popisuje konkrétní situaci. Připouští, že kdyby nebyl takový tlak zákazníků, práci za takových podmínek by raději odložila o 2 týdny do doby, kdy již roušky ani přísná nařízení nebudou třeba. Nediví se tak těm, kdo své salony otevřou až 25. května. Každopádně její diář je plný až do poloviny června.
Podobná situace je o pár ulic níže v holičství, kam přicházejí klienti bez objednání. Jen lidé v rouškách čekají venku. Naštěstí má dům zastřešený vstup, začíná pršet. Nový ceník visí na dveřích a je odůvodněn stejnými argumenty: pořízení ochranných pomůcek včetně dezinfekce a prostoje - v tomto případě “jen" dezinfekční čas. Ačkoliv je zde pracovní doba prodloužena do 17:30 hod., více klientů za den nestihne. Na štít si již zvykla, ale zkušená provozovatelka holičství přiznává, že u prvních zákazníků se učila se štítem pracovat. Na dobu po 25. květnu se však těší i ona.
Kateřina Sekyrková
Vaše komentáře |