REGIONY | MÍSTNÍ STRÁNKY | Firmy | Restaurace | Ubytování |
Historie začala u soukromého podniku rodiny Peterů, kteří se na konci 19. století specializoval na výrobu saní a kočárů a na začátku 20. století vyrobil první karoserie, které brzy získaly dobré renomé. Ve 20. a 30. letech zde vzniklo mnoho zajímavých vozů na podvozcích Praga, Škoda, Tatra, ale i cizích značek. Ani tento podnik neminulo znárodňování a od roku 1946 patřila karosárna Petera pod okřídlený šíp. Do roku 2012 se zde vyrobily stovky tisíc aut, z toho nejvíce Vrchlabí proslavil model 1200 a také dodávkový model Škoda 1203.
V posledních letech však z vrchlabské linky sjíždějí nejsofistikovanější automatické převodovky - z celkem 2200 denně vyprodukovaných kusů jich je pro auta Škoda určeno 40 %, zbytek je vyvážen do celého světa včetně Afriky.
Nyní vývoj ve Škodovce směřuje k elektromobilům. Jak řekl na vernisáži ředitel závodu ve Vrchlabí Ing. Ivan Slimák Ph.D, Vrchlabáci mají na to pracovat s novými technologiemi, jen by si měli uvědomovat svůj potenciál pro zlepšení v cizích jazycích.
Ředitel vrchlabského závodu Škoda Ivan Slimák vysvětluje název výstavy
V rámci výstavy si návštěvníci mohou pustit 5 krátkých filmů mapující historii, z toho 3 jsou vzpomínky pamětníků - dlouholetých zaměstnanců podniku. Jedním z nich je například pan Josef Šimon, který byl 40 let (1949-1989) výrobním náměstkem a který se účastnil vernisáže výstavy.
Kateřina Sekyrková
Logistická firma z Královéhradeckého kraje pojmenovala kamiony po hrdinech 20. století |
Vaše komentáře |