REGIONY | MÍSTNÍ STRÁNKY | Firmy | Restaurace | Ubytování |
Dva cykloboxy, každý pro dvě kola, byly vybrány z nabídky firmy Urbania (mestskymobiliar.cz) a byly částečně přizpůsobené potřebám safari parku. „Vybrali jsme model na mince, ale zároveň jsme neměli potřebu si desetikoruny za trezorné nechávat a stáli o to, aby se vraceli zpět našim návštěvníkům“, sdělila redakci Lucie Petráčová, vedoucí návštěvnického provozu. Cílem bylo nabídnout návštěvníkům parku možnost uskladnit si bezpečně kolo i s držákem na kolo v případě, že by si rádi projeli safari autem. „Do safari nelze z bezpečnostních důvodů vjet s autem s držáky na kolo, museli jsme tedy nabídnout návštěvníkům řešení“, vysvětlila Petráčová.
Klíče od cykloboxu jsou k vyzvednutí na pokladně. Dle Petráčové se jedná o velmi kvalitní a robustní cykloboxy. Jsou sice navržené pro 2 kola, ale mohou se vejít i 3. Součástí jsou také háčky na zavěšení cyklistických přileb a zavazadel pro cykloturisty, kteří si vezou vše na kole a chtějí park navštívit.
Jeden cyklobox na dvě kola stál v tomto případě 40 tisíc Kč. Jedná se o dražší modely, které jsou na českém trhu k sehnání.
V samotném městě žádné cykloboxy umístěné nejsou. Město Dvůr Králové letos investuje milion korun do sdílených kol, ale nabídku řešení bezpečného uložení kola ve městě, například na Tyršově koupališti, stále ještě nevyřešilo. Cykloturisté, kteří městem projíždějí a chtěli by se vykoupat, tak míří jinam, kde jim dohled na vybavená kola umožní.
Problém však mají i sportovci, kteří si chtějí na konci cyklistického výletu zaplavat: kola, která někdy přesahují hodnotu i sto tisíc korun, na nehlídaném prostoru vyhrazeném pro kola za hlavní budovou koupaliště odložit odmítají. Vědí, že ani zamčené kolo není pro zloděje překážkou a za budovou ho nemají pod dohledem. Do rozlehlého areálu koupaliště se kola bohužel vzít nesmí. Kolo je provozovatelem uváděno jako případná překážka pro ostatní návštěvníky areálu.
Cyklobox však nemusí sloužit jen kolům, ale také koloběžkám nebo kočárkům.
Cykloboxy se ve městech umisťují ke školám, úřadům, sportovištím, kulturním zařízením nebo nákupním centrům. Investorem je buď město nebo soukromý subjekt. Důvodem je i stále rostoucí cena kvalitních kol, ale i oblíbených elektrokol a skutečná podpora cyklistiky ve městech.
Kateřina Sekyrková
Vaše komentáře |