REGIONY | MÍSTNÍ STRÁNKY | Firmy | Restaurace | Ubytování |
Samotná linka mezi Prahou a Hradcem Králové existovala 9 let a loni proběhly úpravy, kdy došlo k prodloužení do Trutnova a Náchoda a současně k omezení některých spojů. Jízdenka z Prahy do Jaroměře stála/stojí 125 Kč, do Dvora Králové 130 Kč a do Trutnova 140 Kč pro dospělého.
Linky na Trutnovsko a Náchodsko patří mezi ty, které dlouhodobě nevykazovaly nárůst počtu cestujících a četností spojení a počtem cestujících představovaly méně zásadní podíl na výkonech dopravce. „Rušení každé linky nás samozřejmě mrzí. Naše uvažování o perspektivách méně frekventovaných autobusových linek, kde máme pouze několik spojů, také musí brát do budoucna v potaz i další vývoj na trhu autobusové dopravy v České republice,“ říká Marcela Hamříková, obchodní ředitelka autobusové dopravy RegioJet.
Rušení linek soukromého dopravce již řeší v rámci zajištění dopravní obslužnosti i na kraji. „Naše reakce je taková, že vždy zkusíme vyhodnotit přínos spoje a snažíme se minimálně na území našeho kraje hledat a nasmlouvat alternativní náhradu. Nejefektivnější bude jednání s dopravci, které tyto linky provozovali v minulosti, jestli nezvažují jejich opětovné komerční využití. Například spojení Náchod – Hradec Králové – Praha by tímto způsobem bylo možné obnovit a bylo by to nejjednodušší a nejlepší řešení,“ navrhuje možné řešení náměstek Červíček.
Jak se dále uvádí v tiskové zprávě Regiojetu, souběžně se žlutými autobusy jezdí dotované vlakové spoje stejného dopravce s jízdným, které nemusí pokrývat náklady dopravce. Autobusy RegioJet naopak žádné dotace nepobírají a na svůj provoz si musí vydělat pouze ze zaplaceného jízdného. Proto je dlouhodobá ekonomická perspektiva pro zdravý provoz každé linky zásadní.
Naopak více vidět je od ledna autobusy Regiojet na trase Vídeň - Budapešť a chystá se také v prvním pololetí nový koncept linek v rámci Spolkové republiky Německo. Ze širší nabídky služeb se také těší vlaková linka Praha - Vídeň, kterou Regiojet nově jezdí od 10. prosince 2017. Stává se tak narozdíl od autobusové linky Praha - Hradec další linkou, kde se cestující díky nedotované konkurenci těší z širší nabídky služeb.
Kateřina Sekyrková
Zdroj: Regiojet, Královéhradecký kraj
Vaše komentáře |