REGIONY | MÍSTNÍ STRÁNKY | Firmy | Restaurace | Ubytování |
Město tak reagovalo na podnět občanů, které v petici žádali konkrétní řešení přehlednosti křižovatky: umístění semaforu.
Pár dnů po listopadové nehodě vznikla petice, kterou iniciovala Mgr. Kateřina Paříková. „My, občané města Dvora Králové nad Labem a přilehlých obcí prostřednictvím této petice žádáme Radu města Dvůr Králové nad Labem o podniknutí kroků bezpodmínečně nutných pro zvýšení bezpečnosti křižovatky u pošty v ulici Legionářská, jejíž současný stav znamená vysoké riziko nehodovosti ve smyslu srážek chodců s vozidly, a to přímo na přechodu pro chodce,“ uvádí se v jejím úvodu.
Paní Paříkovou k tomuto kroku vedly osobní zkušenosti: „Sama jsem zde s dcerkou zažila situaci, kdy nás v hustém provozu skoro srazila dodávka řítící se odbočovacím pruhem k Bille, kdy si řidič přechodu zřejmě nevšiml a jel velmi rychle. Díky přeplněné komunikaci ze všech směrů jsem si řidiče všimla na poslední chvíli - nebyl vidět... být téměř o krok napřed, srazil by nás. Chodci jsou zde ohrožení rozhodně nejen díky vlastní nepozornosti, děti logicky nejvíce“, uvedla pro portál Královedvorsko.cz.
Petici podepsalo 178 lidí, někteří přidali k podpisu osobní zkušenosti. Jana N. například uvedla zákeřnost křižovatky nejen pro chodce, ale i motoristy. „Ten přechod je nebezpečný. Pro chodce musíte číhat, kdo Vám zastaví a pro motoristy, kdo Vám tam skočí. Chodec by měl možnost si zvolit zelenou a klidně přejít,“ napsala k petici.
Nejvíce lidi trápí blízkost největší základní školy v regionu a tedy ohrožení dětí. „Ohrožené jsou zejména děti chodící tudy několikrát denně do základní školy. Křižovatka je široká, nepřehledná, s hustým provozem, množí se případy nehod, naposledy srážka 11leté dívky v listopadu 2021. Malé děti jsou obzvláště méně viditelné ve frekventovaném provozu,“ píše se v úvodu petice.
Konkrétní požadavky na změny jsou součástí zmíněné petice. Netýkají se však jen křižovatky u pošty: zmíněná je potřeba řešit podobné problémy i na jiných místech ve městě.
„Konkrétně žádáme o realizaci světelné signalizace na této frekventované křižovatce (světelná dopravní značka, světelné označení přechodu pro chodce apod.), dále opatření pro zpomalení rychlosti vozidel (např. retardéry, 3D značení přechodu apod.), zábrany pro chodce, aby nemohli přecházet v jiných místech vozovky než na přechodu pro chodce.
Rovněž žádáme realizace výše uvedených opatření na dalších místech s vyšší rizikovostí srážek s chodci.
Bohužel další nehoda není otázka ve věci "zda", ale "kdy", pokud zůstane stav nezměněn.“
Petice byla předána na město 17. prosince 2021. Paní Paříková později obdržela dopis, ve kterém byla informována o dalších krocích při řešení tohoto podnětu: „Starosta uložil ODS prověřit možnosti zlepšení bezpečnosti přechodu. O výsledku budete informována,“ jsou poslední slova dopisu z právního oddělení.
Z města se paní Paříkové od té doby nikdo neozval. „Zatím jsem od města nedostala vyrozumění o řešení situace," potvrdila naší redakci.
Ing. Eva Ježková, vedoucí odboru dopravního a správního (ODS) na MěÚ Dvůr Králové nám však potvrdila, že úřad na základě tohoto podnětu koná: je zadáno zpracování technické studie úprav křižovatky ul. Legionářská a ul. Josefa Hory. Předpokládaný termín dokončení studie je červen 2022.
„Studie bude obsahovat odborné posouzení možných dopravně-bezpečnostních úprav křižovatky se zaměřením na bezpečnost chodců. Výstupem bude návrh úprav dopravního značení a zařízení a ideový návrh budoucích stavebních úprav křižovatky. Studii zpracovává auditor bezpečnosti pozemních komunikací ve spolupráci s autorizovaným inženýrem pro dopravní stavby, dodala Ježková.
V červnu by tak obyvatelé Dvora Králové mohli znát ideální řešení křižovatky, která je dopravním srdcem města: jen přes tuto křižovatku je možné vjet autem na náměstí TGM. Odborníci však poptávanému návratu světelné signalizace příliš velkou šanci nedávají.
Dne 18. května souhlasili radní na svém zasedání se zpracováním dopravní studie zaměřené na bezpečný pohyb chodců v lokalitě parkoviště „u Šindelářské věže“ a organizaci provozu v Tylově a Havlíčkově ulici, včetně vazeb na okolní skelet místních komunikací včetně průtahů na silnice II/299 a II/300. Zajistit zadání mají úředníci na odboru RISM do konce srpna 2022.
Kateřina Sekyrková
Vaše komentáře |