REGIONY | MÍSTNÍ STRÁNKY | Firmy | Restaurace | Ubytování |
Výluka na železnici začne 18. dubna a potrvá až do 2. srpna. Opravy povrchu vozovky v Holohlavech spolu s podložím a inženýrskými sítěmi v úseku 540 metrů, mají skončit 27. června.
Spěšné vlaky obvykle zvládnou cestu Jaroměř-Hradec za 14 minut, avšak autobusy jsou podstatně pomalejší i bez čekání v Holohlavech. „Jako dopravce máme problém, protože autobusová doprava trasu zvládá za dvojnásobek času,“ říká regionální ředitel Českých drah (ČD) Roman Moravčík. Avizovaná půlhodina je však jen optimistickým odhadem. Již nyní jsou kolony u Holohlav dlouhé až několik kilometrů a lidé hledají rychlejší trasu bez kolon. Třeba přes Smiřice.
Přestože z mapy zastávek náhradní autobusové dopravy vyplývá, že přímé i zastávkové linky mezi Jaroměří, Hradcem a Pardubicemi budou jezdit vždy přes Holohlavy, i dopravce připouští, že bude hledat rychlejší cestu, která pravděpodobně povede přes Smiřice. „Objízdné trasy vymýšlíme tak, aby naše autobusy byly uzavírkou v Holohlavech postižené co nejméně,“ poznamenal vedoucí krajského centra ČD Tomáš Fiala.
Pro Smiřice znamenají opravy v Holohlavech zásadní problém, který se od pondělí ještě znásobí. „Vůbec z toho nejsme nadšení, protože doprava se zvedla mnohonásobně,“ zdůrazňuje smiřický starosta Luboš Tuzar.
„Budou se tvořit kolony a bude tam nějaká čekací doba, ale k úplné uzavírce silnice nedojde,“ snaží se řidiče uklidnit Zdeněk Kos z královéhradecké pobočky Ředitelství silnic a dálnic.
Revitalizace železniční trati se týká celé 64kilometrové trati do Trutnova. Výsledkem budou lepší zázemí na zastávkách, větší bezpečí na železničních přejezdech, ale hlavně vyšší komfort a rychlost. Dráhy po revitalizaci plánují nasadit nové soupravy RegioShark. |
Vaše komentáře |