REGIONY | MÍSTNÍ STRÁNKY | Firmy | Restaurace | Ubytování |
V následujících dvou měsících se bude pracovat na napojení všech staničních kolejí na nový dvoukolejný most, proběhne i instalace trakčního vedení. Postupné přesměrování všech kolejí v Pardubicích-Rosicích n. L. na nový most proběhne za úplného vyloučení vlakové dopravy. Hotovo bude 19. prosince. Do té doby nahradí všechny vlaky v úseku autobusy.
Z Trutnovska i Jaroměře se tak do Prahy stále nabízí rychlejší spojení rychlíkem Krakonoš, který z Srdce Králové nemíří na Pardubice, ale jede přes Chlumec n. Cidlinou.
Modernizace celé trati z Pardubic-Rosic nad Labem do Stéblové probíhá již 2,5 roku. Rekonstrukce celého úseku umožní po zavedení ETCS dosažení traťové rychlosti až 160 km/h. Modernizace a zdvoukolejnění trati skončí v závěru letošního roku. V květnu příštího roku se pak s postupem modernizace pardubického uzlu začne dvoukolejně jezdit i mezi hlavním nádražím a Rosicemi nad Labem.
Významnou součástí investice byla stavba zmíněného dvoukolejného mostu přes Labe s celkovou hmotností 1 350 tun, která probíhala ve třech fázích. Jeho opěry a pilíře jsou železobetonové a délka samotného přemostění přesahuje 140 metrů.
Viditelným výsledkem projektu jsou také ve stanici Pardubice-Rosice nad Labem nová nástupiště a podchod. Dokončuje se také rekonstrukce zastávky Pardubice-Semtín a cestujícím už slouží nová zastávka Stéblová-obec, která zkracuje docházkovou vzdálenost na vlak. Veškerá nástupiště jsou bezbariérově přístupná. Modernizovány jsou také všechny přejezdy.
Realizace této stavby je spolufinancována Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Programu Doprava 2021–2027. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.
Zdroj a foto: SŽDC
Vaše komentáře |