REGIONY | MÍSTNÍ STRÁNKY | Firmy | Restaurace | Ubytování |
“Dohodli jsme se na řešení, jakým uděláme dodatek ke smlouvě, který by měl vyřešit, jak to že je staveniště předáváno později a také to, že kvůli archeologickému výzkumu není zcela podle původní specifikace smlouvy. Budeme se bavit i o valorizaci,” uvedl Ťok přes podpisem. Připustil, že stavební firmy měly kvůli zdržení na určité zvýšení ceny stavby nárok. Asi měsíc dlouhé zdržení podle něj vzniklo kvůli průtahům při územním řízení.
Zhotovitel náklady navíc vyčíslil na zhruba 200 milionů korun, přičemž do částky zahrnula náklady na uvedení území do potřebného stavu a zvýšené ceny vstupů stavebních prací. Vysoutěžená cena byla původně 2,6 miliardy korun.
Stavební společnost podle Ťoka také slíbila, že stavba bude hotová v původně dohodnutém termínu. Ministr dopravy ovšem zároveň požádal firmu o ještě dřívější termín, to by mělo být předmětem jednání o dodatku. Dokončení úseku bylo v minulosti stanoveno na rok 2022. Nakonec se zhotovitel v uvedeném dodatku zavazuje k dokončení stavby pokračování dálnice D11 dle původního termínu. Nad rámec uvedeného se však zhotovitel předmětným dodatkem také zavázal k akceleraci realizace stavby tak, aby byla dokončena v květnu 2022, tedy ještě měsíc před původně ve smlouvě sjednaným termínem. Náklady na urychlení stavby ponese sám zhotovitel.
Objednatel se zavazuje zaplatit nad rámec sjednané ceny částku, která mu částečně kompenzuje nárůst cen od doby, kdy byla stavba vysoutěžena, a to vždy v závislosti na skutečně realizovaných pracích. Nejedná se přitom o paušální částku, ale částečnou kompenzaci doby, po níž nebylo možné z důvodu pozdního vydání stavebních povolení stavět. V dodatku smlouvy je konkrétně uvedeno 148 milionů korun jako výše zmíněné kompenzace. Uvedená částka byla ověřena znaleckým posudkem a citovaný postup je zcela v souladu se smlouvou a zákonem o zadávání veřejných zakázek.
ŘSD v lednu vypovězením smlouvy reagovalo na podmínečné odstoupení od smlouvy konsorciua společností Eurovia, Metrostav a Swietelsky na stavbu úseku z Hradce Králové do Smiřic, kdy podle firem jim ŘSD řádně nepředalo staveniště a firmám tak vznikly zvýšené náklady.
Uvedené dohody bylo dosaženo po trojstranném jednání mezi Ministerstvem dopravy, Ředitelstvím silnic a dálnic a zástupci konsorcia stavebních firem EUROVIA-Metrostav-Swietelski.
Celý dodatek smlouvy je dostupný v registru smluv: https://smlouvy.gov.cz/smlouva/8181407
Kateřina Sekyrková
Zdroj: metrostav.cz, Ministerstvo dopravy
Foto: L. Škarytka
Vaše komentáře |