REGIONY | MÍSTNÍ STRÁNKY | Firmy | Restaurace | Ubytování |
Nevydržel jsem a kouknul se do dokumentace, která je dostupná na internetu. Zde je pár odstavců, které se týkají spadlé opěrné zdi - tedy původního měsíčního zdržení. Jaký důvod bude uveden tentokrát, to se teprve dozvíme. (OPĚT STEJNÝ DŮVOD)
Stručný popis zakázky (město):
Předmětem plnění je rekonstrukce mostu, která spočívá v nahrazení stávajícího mostu novou železobetonovou nosnou konstrukcí v místě stávajícího mostu. Založení bude hlubinné na systému mikropilot. Mostní křídla budou železobetonová rovnoběžná vpravo a šikmá vlevo. Mostní římsy budou doplněny ocelovým zábradlím se svislou výplní. Přechodové oblasti budou provedeny bez přechodové desky. Vozovka na mostě bude třívrstvá z asfaltobetonu. Délka přemostění 5,95m, délka mostního objektu 14,75m.
O zdi pod mostem a vedle mostu, která je viditelně v dezolátním stavu nic! To, že když zeď spadne, tak mikropiloty nebude kam zavrtat, je už asi úplně jedno.
Z technické správy projektanta:
Nábřežní zdivo pod mostem je dilatované od navazujících nábřežních zdí. Zdivo pod mostem má celoplošně vypadané spárování, lokálně jsou kameny rozvolněné, některé kameny jsou vytlačené. Lokálně jsou některé kameny vypadané. Nábřežní zdivo za mostem je nestabilní, dochází k jeho pohybům v řádu centimetrů.
Pravá nábřežní zeď za mostem se dokonce zřítila cca ve vzdálenosti 1 m od mostu.
Projektant tedy velmi přesně popsal, co jsme všichni viděli. V projektu jsem našel i technické výkresy opěrné zdi. Tedy i stavební firma musela velmi dobře vědět, že to je problematické místo. Proč tedy, když se s novou zdí tak jako tak počítalo, se to o tolik opozdilo?
A to nejdůležitější! Jak vlastně podobným excesům předcházet? Vždyť to je málem "normální" záležitost. Právě začala oprava střechy Hankova domu a už nyní to je podobná pohádka! Tu si ale necháme na jiný večer. :-(
Autor: Jan Holan
Vaše komentáře |