REGIONY | MÍSTNÍ STRÁNKY | Firmy | Restaurace | Ubytování |
Prakticky všechny produkce byly vyprodané, nadšení byli malí i velcí diváci v rámci několika volných představení. “Jsme rádi, že se na festival vrací návštěvníci z minulých let,“ vyzdvihuje sílu jedinečné atmosféry ředitelka festivalu Kateřina Bohadlová. Většina z návštěvníků si již poznamenala termín příštího ročníku: od 20. do 24. srpna 2025.
Kromě představení českých divadelních a hudebních souborů či samotných herců a hudebníků se na festivalu diváci stali svědky vyvrcholení evropského projektu We can change the world. V rámci tohoto projektu se zde odehrály tři nové inscenace tří partnerů ze tří zemí, kteří se potkávali během posledních dvou let na společných workshopech a společně vymýšleli, „jak změnit svět“.
Konkrétní téma na změnu zpracovali němečtí Waggonhalle Marburg ve své výrazně vizuální inscenaci CHANGE!?, kde se zabývali klimatickou změnou a mizejícími lesy. Italové z Teatro dei Navigli zase částečně tanečně a novocirkusově hledali ztracenou vodu.
S tématem Jak změnit svět se potkali také děti, kterým byla určená interaktivní inscenace Alchymisti od českých Geisslers Hofcomoedianten.
Italští zpěváci, tři studenti benátské konzervatoře Conservatorio di musica Benedetto Marcello, měli za úkol v rámci umělecké rezidence připomenout třísté výročí příjezdu italské opery z Benátek do Kuksu. Pod vedením skladatele Tomáše Hanzlíka nastudovali dosud neznámé skladby Antonia Bioniho a předvedli je nadšenému publiku v působivém prostředí lapidária kukského hospitálu mezi originály soch Ctností a Neřestí.
Čtrnáct dní na umělecké rezidenci strávili tanečnice a choreografky z Izraele. Jejich vystoupení The Rite of Spring na terase před hospitálem se stalo jedním z vrcholů festivalu. “Tato ta inscenace, ať už ji budou hrát kdekoliv po světě, si teď v sobě navždy ponese kus Kuksu,“ vyzdvihuje Kateřina Bohadlová, ředitelka festivalu. Tento projekt byl realizován díky spolupráci s Novou sítí, programem Art-in-res a finanční spoluúčasti EU prostřednictvím Národního plánu obnovy, Ministerstva kultury ČR.
Tradiční a domácí jsou na festivalu inscenace Geisslers Hofcomoedianten, letos se zde premiéry dočkala inscenace HORRI-BILLI-CRIBRI-FAX. Úspěch mezi diváky měly také koncerty kontratenoristy Vojtěcha Pelky, varhanice KATTY nebo vystoupení folklorního souboru Kohoutek, ale i mladí divadelníci Frgál na nitkách se svou politickou satirou na text Karla Havlíčka Borovského či loutková opera pro děti Dinopera mezinárodního uskupení KHWOSHCH.
Po loňském úspěchu se letos opakoval výlet na kolečkách, tedy autobusem, který opět umožnil zhlédnout jinak nepřístupné památky v okolí a užít si v jejich interiéru vybraná představení. Chloumek u Habřiny, kde zastavil autobus poprvé, je místo opředené mnoha událostmi a pověstmi. V současnosti se zde plánuje revitalizace prostoru, který bude určen i komunitním akcím. Účastníci výletu v tamním kostele zhlédli představení žáků ZUŠ Jaroměř. V útrobách svého zámku přivítali festivalové turisty manželé vlastnící bývalou tvrz v Hoříněvsi. Seznámili je s historií i plány do budoucna, ale také s úskalími náročných oprav. Hudebním vystoupením sboru Veselé chvíle ožil jiný kostel - sv. Mikuláše v Žíželevsi (Hoříněves), soubor staré hudby La Bilancetta zase nadchl interpretací teprve nedávno objevené skladby Jiřího Melcelia zaplněný kostel svatého Josefa v Dubenci.
Na festivalu byl také zřejmý zvýšený zájem o festivalové diskuze Barokování. „Je vidět že naše návštěvníky baví hlubší vhled do témat, která se odehrávají v programu,“ pochvaluje si Kateřina Bohadlová a na závěr dodává: „Je pro nás důležité, aby se návštěvníci festivalu nejen bavili a užívali si program, ale také aby měli dobré zázemí a cítili se příjemně. Velký dík proto patří celému organizačně-produkčnímu a technickému týmu, který zajistil hladký průběh.“
Vaše komentáře |